Палео диета, Кето диета или веганска диета, Коя диета на предците ви пасва най-добре

Submitted by Ира Попова on Вт., 09/16/2021 - 04:16
Палео диета, Кето диета или веганска диета, Коя диета на предците ви пасва най-добре

Затлъстяването е основен здравен проблем в световен мащаб. Наднорменото тегло е причина за много хронични здравословни проблеми. Докато някои хора наддават на тегло поради някои други основни проблеми, като метаболитни проблеми или генетични проблеми, за други това е просто поради преяждане и по-малко физическа активност.

Има много диети, които са станали популярни през последните години, включително палео диета, кето диета, нискокалорична диета, веганска диета, диета на Аткинс, Диета на Дюкан и средиземноморска диета, за да назовем само няколко. Но по-важно е да спазвате строг режим и да го следвате дълго време. Спазването на диета за отслабване за кратък период от време и след това връщане към обичайния си хранителен режим в дългосрочен план няма да бъде от полза за вашето здраве.

Палео диета

Палеодиета поставя акцент върху цели храни, постно протеини, зеленчуци, плодове, ядки и семена, като същевременно не насърчава преработените храни, захарта, млечните продукти и зърнените храни. Много проучвания показват, че следването на палеодиета води до загуба на тегло за повечето хора. Установено е, че палеодиетата понижава холестерола, кръвната захар, триглицеридите в кръвта и кръвното налягане. Това води до здраво сърце и ако палеодиетата може да се наблюдава дълго време, това може да намали риска от сърдечни заболявания.

Веганска диета

Веганските диети стават все по-популярни по целия свят. Веганските храни наводняват пазарите, тъй като много хора са престанали да ядат месо и млечни продукти. Веганская диета по принцип изключва месо, млечни продукти, яйца и животински продукти, такива като желатин, мед, албумин, суроватка, казеин и някои форми на витамин D3. Не е лесно да следвате строга веганска диета, но хората, които искат да не ядат месо, също могат да следват вегетарианска диета.

Тъй като веганската диета съдържа ниско съдържание на мазнини и голямо количество фибри, вие се чувствате пълни с по-малко храна. Това води до загуба на тегло. Растителните диети са свързани с намален риск от сърдечни заболявания и диабет тип 2.

Продължителното спазване на веганската диета може да доведе до недостиг на някои важни хранителни вещества в нашата диета. Според медицински експерти, следването на веганска диета може да доведе до недостиг на витамин В12, витамин D, йод, желязо, калций, цинк и омега-3 мастни киселини. Хората, които следват веганска диета, трябва да приемат естествени добавки за тези хранителни вещества и витамини.

Интермитентно Гладуване

Интермитентното гладуване е ефективен начин за отслабване. При интермитентно гладуване хората постигат резултати, като намаляват времето, през което ядат. Така че трябва да останете гладни от 12 до 16 часа в продължение на 24 часа. Не е трудно да се проследи. Можете да ядете първото си хранене за деня в 10 часа сутринта и последното хранене в 6 или 8 часа. След последното хранене не яжте нищо до 10 часа на следващия ден. Това ще доведе до прекъсване от 16 или 14 часа между последното ви хранене за деня и следващото ви хранене. По време на гладно тялото консумира съхраняваните мазнини и това намалява теглото.

Метод 16/8: включва прескачане на закуската и ограничаване на дневния период на хранене до осем часа, последвано от глад за оставащите 16 часа от деня.

Периодичното гладуване е лесно да се спазва, тъй като не ограничавате храните, които ядете. Можете да продължите да ядете тези храни, които харесвате. Въпреки това, приемът на калории трябва да бъде ограничен до калориите, които изгаряте през целия ден.

Интермитентното гладуване намалява възпалението, холестерола, триглицеридите в кръвта и кръвната захар, според много проучвания.

Кето диета

Кето диетата има за цел да накара тялото ви да използва различен вид гориво. Вместо да разчитат на захар (глюкоза), който идва от въглехидрати, съдържащи се в зърното, бобовите растения, зеленчуците и плодовете, кето-диета се основава на кетонни тела, вида гориво, което черният дроб произвежда от натрупаните мазнини. Когато намалите приема на въглехидрати и увеличите количеството мазнини в диетата си, тялото променя енергийния си източник в рамките на няколко дни. В кето диетите почти 75% от дневния калориен прием трябва да бъде за мазнини. Повечето кето диети предполагат консумация на по-малко от 20-50 грама въглехидрати на ден.

Строгата кето диета не е лесна за следване от дълго време. Възможно е обаче да се намали приемът на въглехидрати от редовната диета и това е основата за много нисковъглехидратни диети.

Нисковъглехидратни Диети

Нисковъглехидратните диети предполагат по-голямо количество протеини и мазнини при строго ограничаване на приема на въглехидрати. Многобройни проучвания показват, че нисковъглехидратните диети са изключително полезни за отслабване, особено при хора с наднормено тегло и затлъстяване. Хората, които са на много нисковъглехидратна диета, обикновено достигат състояние, наречено кетоза. Много проучвания отбелязват, че кетогенните диети водят до повече от два пъти загуба на тегло, отколкото диета с ниско съдържание на мазнини и ограничаване на калориите.

Ако е трудно да се придържате към диета с ниско съдържание на въглехидрати за дълго време, тя може да се следва за кратък период от време. След това намалете приема на калории и увеличете физическата активност, за да поддържате теглото под контрол.