Плавна загуба на тегло при диета с високо съдържание на протеини

Submitted by Илка Илиева on Пон., 08/23/2021 - 16:34
Бавна загуба на тегло при диета с високо съдържание на протеини

Загубата на тегло е трудна и изисква много решителност. Бавната загуба на тегло е по-добра за вашето здраве, отколкото да опитате някои бързи диети за отслабване. Ако намалите приема на мазнини и увеличите количеството протеини в обичайната си диета, можете да намалите теглото си в дългосрочен план. Това ще бъде от полза за тялото ви, тъй като ще загубите мазнини и ще запазите мускулите си. Поддържането на мускулите също помага за увеличаване на метаболизма.

Добавете протеин към диетата е лесно. Има много естествени източници на протеини. Въпреки това, ако искате да добавите само протеини към вашата диета, протеиновите прахове са на разположение на пазара. Най-популярните протеинови прахове включват суроватъчен протеин, оризов протеин, бадемов протеин, Конопен протеин и грахов протеин на прах. Всички тези протеинови прахове са направени от естествени източници и много от тях са базирани на растения.

Необходимостта от протеини зависи от телесното тегло като цяло. За възрастни мъже с нормално тегло се препоръчва 60 грама протеин на ден. За жените протеинът трябва да бъде 50-55 грама на ден. Според медицински експерти, всеки ден се изисква 0,66 грама протеин на килограм телесно тегло. Хората, които често тренират или се подготвят за състезания, трябва да увеличат приема на протеини до 1,1 - 1,7 грама на килограм телесно тегло дневно. Всичко, което надвишава 2 грама на килограм тегло, се счита за прекомерно.

Предимства на протеиновите прахове при контрол на теглото

Затлъстяването е основен здравен проблем в световен мащаб. Намаляването на теглото след определена възраст е много трудно поради бавния метаболизъм. Храненето на храни, богати на протеини, и приемането на хранителни добавки могат да помогнат на хората да се чувстват по-дълго. Усещането за ситост обикновено води до намаляване на размера на порциите и по-рядко закуска, което може да помогне на човек да поддържа здравословно тегло или да отслабне, ако е необходимо.

Според изследване, проведено от американски учени, добавки със суроватъчен протеин, както изглежда, подобряване на телесното тегло, общата мастна маса и някои рискови фактори за ССЗ при пациенти с наднормено тегло и затлъстяване. Изследователска група заяви, че по-нататъшни изследвания, свързани с оптималната доза и продължителността на приема на добавки със суроватъчен протеин, ще бъдат полезни за оценка на потенциалните благоприятни ефекти при хора с наднормено тегло или затлъстяване.

Неподсладеният суроватъчен протеин е отличен нискокалоричен източник на протеин, който е най-важният макронутриент. Протеинът помага за поддържането на здрави кости, мускули, коса и функции на органите.
Протеинът осигурява на организма аминокиселините, необходими за възстановяване на увредената мускулна тъкан и изграждане на нови мускули. Суроватъчният протеин е доказано, че насърчава здравите мускули по-ефективно от растителните протеинови добавки.

Протеиновите прахове могат да намалят възпалението

Някои растителни протеинови прахове, и особено суроватъчен протеин, могат да помогнат за намаляване на симптомите на редица хронични заболявания чрез намаляване на възпалението. Хроничното възпаление е свързано с редица потенциални здравословни проблеми като сърдечни заболявания, диабет, възпалителни заболявания на червата и артрит. Изследвания показват, че редовното добавяне на суроватъчен протеин към вашата диета може да помогне за намаляване на маркери на хронично възпаление, намаляване на риска от негативни последици за здравето.

Възстановяване след физическо натоварване

Заедно с растежа на мускулите, протеиновият прах също помага при ремонта на увредените мускули и тъкани. Той се използва и от спортистите за ускоряване на възстановяването от мускулна болка след тренировка. Проучванията показват, че приемането на протеинови добавки след тренировка може да помогне за възстановяване чрез намаляване на мускулните увреждания и подобряване на мускулната производителност и синтеза на мускулен протеин.

Стимулира здравия растеж на косата и ноктите

Протеиновият прах също помага за поддържането на здрава коса и нокти. Ноктите, които се пукат, чупят, разкъсват или стават крехки, често са признаци на протеинов дефицит. Протеиновата добавка може да помогне за насърчаване на здравословен растеж на косата, предразположен към увреждане, както и за насърчаване на по-добър растеж на ноктите за тези, които забелязват, че ноктите им не растат бързо.

Въпреки че протеинът се намира в много цели храни, има стотици готови храни, опаковани с протеини. Предлагат се протеинови прахове, протеинови енергийни барове и дори хляб с високо съдържание на протеини, палачинки и чипс.

Веганите и вегетарианците, по-специално, трябва да се уверят, че получават достатъчно макронутриенти. Месото е толкова богат източник на протеини, че изоставянето на месото означава, че тези яденици ще трябва да търсят протеини другаде.

Проучете етикета за хранене, преди да започнете протеинови шейкове и други добавки. Само защото продуктът е с високо съдържание на протеини, не го прави непременно здравословен за всички. Потърсете протеинови добавки, които не съдържат повече от 200 калории, съдържат по-малко от 2 грама наситени мазнини и не повече от 5 грама захар.

Протеинът може лесно да се добави към шейкове за закуска, овесена каша или да се използва като ласкател между храненията като здравословна (и задоволителна) закуска.

Соевият протеин на прах съдържа всичките девет основни аминокиселини в достатъчни количества. Конопеният протеин е друг добър вариант, ако нямате суроватъчен протеин, тъй като има висок хранителен профил и е почти пълен протеин (въпреки че има ниски нива на лизин и левцин), но може да има високо съдържание на мазнини. Граховият протеин на прах, макар и достъпен и с достатъчно съдържание на протеини, е показал, че съдържа недостатъчно количество аминокиселини цистеин и метионин.

Повече Ресурси

Какви са ползите и приложенията на суроватъчния протеин?

допълнителните ползи и употреба от любимите шейкове?

7 ползи за здравето от охлювния протеин

5 ползи от казеиновия протеин — Хранителни добавки