Ползи за здравето на люспите от индийски живовляк (хуск) люспи; затлъстяване и метаболитни нарушения

Submitted by Диана Динкова on Съб., 07/10/2021 - 15:00
Ползи за здравето на люспите от индийски живовляк (хуск) люспи; затлъстяване и метаболитни нарушения

Установено е, че по-високият прием на фибри подобрява цялостното здраве и здравето на храносмилателния тракт. Въпреки че не е лесно за всеки да увеличи приема на зелени зеленчуци и плодове с високо съдържание на фибри, е доста лесно да добавите лъжица люспи от живовляк към вода, кисело мляко или глазури и да получите необходимите ежедневни фибри.

Използването на живовляк се е увеличило значително в Съединените щати отчасти поради неговите хиполипидемични свойства. Повишеното разпространение на консумацията доведе до признаването му като нов хранителен алерген.

Доказано е, че високият прием на диетични фибри намалява риска от метаболитен синдром (МС), сърдечно-съдови заболявания и диабет тип 2 (СД2). Обвивката на живовляк е широко използвана добавка от фибри, защото е доста евтина и по-добре поносима от други добавки от фибри.

Прегледът на доказателствата подкрепя мнението, че добавянето на люспи от индийски живовляк осигурява ползи за много компоненти на живовляк.Приема на живовляк подобрява реакцията на глюкоза и инсулин в кръвта, кръвното налягане, както и липиден профил, както при животните, така и хората и по този начин намалява фактори на метаболитния риск.

Повечето проучвания също така установяват, че чувството за ситост се увеличава след консумация на живовляк. Приемането на добавки от живовляк може да се препоръча при пациенти с висок риск от множествена склероза, като хиперхолестеролемия, хипертриглицеридемия и хипергликемия.

Той може също така да играе роля в контрола на телесното тегло, телесния състав, ситостта и хипертонията, но са необходими допълнителни изследвания.

Молекулярната структура на влакнести растения, като обвивки от живовляк, ги прави по-трудни за разцепване и използване като енергия, отколкото други въглехидрати. В резултат на това влакното основно преминава през храносмилателната система, без да се разпада или усвоява.

Може да отнеме два до три дни, за да се види подобрение в чревната активност. Някои хора предпочитат това постепенно слабително действие, защото причинява по-трайно подобрение на симптомите на запек, отколкото стимулиращите лаксативи. За да подобрите способността му да омекоти изпражненията, пийте много вода. Обикновено възрастните трябва да се опитат да пият около осем чаши течност на ден.

Живовлякът е гелообразуващо влакно, което се свързва с мазнини и жлъчни киселини. Това помага на тялото ви да освободи тези вещества. Когато черният дроб започне процеса на заместване на тези жлъчни киселини, той трябва вместо това да използва холестерол, за да произвежда повече. В резултат на това нивото на холестерола в кръвта може да намалее.

Намаляване на холестерола

Както при другите видове диетични фибри, живовлякът може значително да повлияе на здравето на сърцето чрез понижаване на холестерола. Излишните диетични фибри допринасят за намаляване на количеството холестерол, абсорбирано с храната, предотвратявайки залепването му в артериите и кръвоносните съдове. Това помага да се намали вероятността от развитие на атеросклероза и свързаните със сърцето проблеми, които могат да възникнат. Това обаче не намалява количеството добър холестерол (HDL), което поддържа нивата на холестерола балансирани и здрави. В допълнение, той стимулира производството на жлъчка, която по-късно използва холестерол.

Детоксикация на тялото

Въпреки че плантановата слуз често се нарича слабително, това е само високоефективен вид диетични фибри. Въпреки това, той ефективно премахва токсините от тялото, тъй като почистването на стомашно-чревния тракт също може да бъде много пречистващо и полезно за цялостното здраве на червата.

Колко люспи трябва да се приемат ежедневно?

Количеството люспи от живовляк, което трябва да приемате, зависи от причината, поради която го приемате. Проучването установи, че 5-10 грама на ден е количеството, към което трябва да се стремим, когато се опитваме да поддържаме здравето на храносмилателната система, нивата на холестерола и кръвната захар. За да потискате нивото на глада, трябва да приемате около 20 грама на ден. Както бе споменато по-горе, тези ползи се проявяват независимо от формата на обвивката на плантана, която приемате.