Проучване: яжте бадеми два пъти дневно, за да намалите риска от диабет и холестерол

Submitted by Илка Илиева on Вт., 07/08/2021 - 12:31
Проучване: яжте бадеми два пъти дневно, за да намалите риска от диабет и холестерол

Яденето на бадеми два пъти дневно може да помогне за подобряване на метаболизма на глюкозата, както и да контролира нивата на холестерола, предполага проучването.

Проучването установи, че консумацията на бадеми може да подобри нивата на кръвната захар в етапа, предшестващ диабета, което може да помогне за предотвратяване или забавяне на развитието на диабет.

В допълнение, консумацията на бадеми също значително намалява общия холестерол и лошия LDL холестерол в сравнение с контролната група, като същевременно поддържа "добър" HDL холестерол.

ползи от бадеми
Бадемите са отличен източник на антиоксиданти. Това са вещества, които предпазват клетките на тялото от вредните ефекти на свободните радикали.
Бадемите са един от най-добрите източници на витамин Е, който има специални антиоксидантни свойства. Много проучвания показват, че витамин Е може да намали честотата на коронарните сърдечни заболявания.
Бадемите са идеални за диабетици, тъй като имат малко въглехидрати, но много полезни мазнини и протеини. Бадемите имат високо съдържание на фибри, което е от съществено значение за доброто храносмилане.
Установено е, че бадемите намаляват нивата на "лошия" холестерол в кръвта, като същевременно поддържат нивата на "добрия" холестерол. Това е важно за намаляване на риска от сърдечни заболявания.
Насищащият ефект на бадемите играе важна роля в диетата за отслабване. Също така е изследвано, че бадемите стимулират метаболизма. Есенциалните мастни киселини, съдържащи се в бадемите, ускоряват метаболизма на организма, което води до по-голямо изгаряне на калории.
Бадемите са добре известни с многобройните си полезни свойства за кожата. Той омекотява и изглажда кожата. Високото съдържание на витамин Е помага за намаляване на стареенето и напълно подхранва кожата ви. Неговите антиоксидантни свойства блокират свободните радикали, които играят важна роля в процеса на стареене.
Проучванията показват, че когато се консумират фино смлени бадеми в червата, броят на полезните полезни бактерии значително се увеличава.
Консумацията на бадеми и други ядки допринася за укрепването на мозъчните функции. Той насърчава познанието, ученето, паметта и изцелението.

"Промените в начина на живот, включително подобрено хранене и упражнения, насочени към юноши и млади възрастни, могат да спрат прогресията от преддиабет до диабет тип 2. Резултатите от това проучване показват, че промяната не е задължително да е сериозно-просто включване на двухразовой закуски бадеми може да има значение" - каза главният изследовател на Джагмит Мадан, професор и директор на Колеж домашни науки сър Виталдиса Текерси в Мумбай.

"Резултатите от проучването са много обещаващи, те показват как бадемите са подобрили общия холестерол и LDL холестерола и са намалили нивата на HbA1c само за 12 седмици консумация", добави Мадан.

За проучването екипът включва 275 участници (59 мъже, 216 жени) с нарушен метаболизъм на глюкозата (преддиабет).

Група бадеми ядоха 56 грама (около 2 порции по една унция, или почти 340 калории) необжаренного бадеми всеки ден в продължение на три месеца, както и контролна група използвайки пикантную закуска, приготвена с използването на брашно от пшеница, брашно от нахут, сол и индийски подправки, с толкова малко калории.

Както бадемовите, така и солените закуски представляват почти 20% от общия калориен прием на участниците.

В групата на бадемите нивото на HbA1c-мярка за дългосрочен контрол на кръвната захар, която също служи като диагностичен критерий за преддиабет и диабет-е намаляло значително в сравнение с контролната група. В групата на бадемите се наблюдава намаляване на кръвната захар на гладно в сравнение с контролната група, но това не е статистически значимо.